C-vitaminbomb till frukost




Jag vet inte exakt vad som hände här, men min kropp skrek uppenbarligen efter C-vitamin denna morgon för rätt som det var hade jag nästan bara frukt framför mig. Jag fick steka ett ägg och lägga på en av knäckemackorna för att plussa på proteinintaget lite (kombon knäckemacka + stekt, ljummet ägg kan förövrigt vara bästa kombon någonsin).

På knäckemacka numero dos blev det västkustsallad med avokado och rädisor, i fruktskålen trängs apelsin, kiwi, vindruvor samt färska jordgubbar. Yoghurten toppade jag med physalis, jordgubbar och krossade linfrön.
Detta svalde jag ned med färskpressad apelsinjuice och vitt te. En av mina bättre frukostar tror jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0