Nu ska här springas för glatta livet!

Det märks att det är vår i luften. Och nu menar jag inte bara att termometern visar plusgrader, att blommorna har börjat slå ut och att solen kikar fram med jämna mellanrum. Nej, jag tänker på ett helt annat vårtecken. All denna löpningspepp!

Längs promenaderna och runt strömmen möter man flåsande motionärer med solsken i blick, på Stadiums hemsida annonserar man för fullt om de senaste löparskorna och - det roligaste av allt - SvD lanserar Spring!, ett webb-tv-program med löpare och för löpare.

För mig som inte varit ute och "sprungit ordentligt" i spåret på flera år känns det roligt att bli extra motiverad av diverse bloggares och andra mediers spring-pepp. Häromdagen inhandlade jag en ny löparjacka, som jag redan har hunnit inviga och snart är det dags att börja jakten efter ett par sköna löparskor (de jag redan har anänder jag ju bara inomhus).

Den största moroten är att jag har anmält mig till Lidingö Tjejlopp och tills dess gäller det att vara i form.
Nu minsann blir det åka springa av!


Dessa tre godbitar får man just nu för knappa femhundralappen på Stadium, bra deal tycker jag!
(och känner mig smått bitter för att jag la den summan på ett styck löparjacka).
Dessutom hoppas jag att jag inte blir anklagad för någon slags produktplacering nu...


Kommentarer
Postat av: Vic

du kanske borde sätta dit ett rosa p bara för säkerhets ;) Fan vad motiverad du verkar, blir stolt - gogogo! :D

2011-04-07 @ 02:15:55
Postat av: Sara

Funderar på att se Spring!, kanske är bra...

2011-04-13 @ 12:20:25
URL: http://littlenova.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0