99 % fest, 1 % plugg.

Jag har hunnit med ganska mycket senaste veckan, bland annat har jag nu officiellt blivit ekonometta i och med att Nolle-P slutade, skrivit en tenta och dessutom vinkat hejdå till tonåren.

Nolle-P ja, jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det. Helt galet och alldeles, alldeles förträffligt roligt. Det har blivit en hel del sittningar, bland annat en togasittning (som är precis som det låter), gyckel och många hesa stämmor efter alla ramsor och sånger (tänk er över 150 personer som hostar i en mycket skrovlig symfoni under föreläsningarna). Sammanfattningsvis - 99 % festande och 1 % pluggande. Nu känns det som att jag ligger ungefär tre veckor efter med sömnen men det var det helt klart värt.

I söndags var det dags för den väldigt högtidliga La Grande Finale (i LiU-folkmun La Grande), en finsitning där vi äntligen fick kasta våra nolleflugor (de flesta ihopnitade- eller tejpade efter 14 dagars bravader) och som sedan brakade loss i en fest utan dess like. Vid tolslaget fyllde jag 20, framåt småtimmarna kom jag hem och hann sova i tre timmar innan det var dags att hoppa upp ur sängen, öppna paket och åka iväg till grannstaden igen för seminarium. Alltså jag var så trött att jag inte visste vad jag höll på med och det var en rätt rolig syn att se varje grupp redovisa sina uppsatser, vissa gäspande och med rödsprängda ögon, vissa andra i samma kostym som kvällen innan och andra fortfarande fulla. Vad ska man säga, Nolle-P, Galenskaps-P.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0