Marc by Marc Jacobs


Fick jag bara välja en enda bild för att sammanfatta dagen skulle det bli den här:


Le Louvre & lite nyinhandlat.

Som tur är får jag ju faktsikt visa hur många bilder som helst här, och sammanfatta brukar jag ju faktiskt inte heller vara så bra på. Efter skolan gick jag, Jana, Anna och Julius till en gata som kryllade av indiska restauranger, så det var bara att välja och vraka. Åt någon slags blandtallrik men visste knappt vad det var förutom kyckling och curry, och det smakade väl sådär om jag ska vara ärlig. Sedan tog vi en sväng bort till Saint-Germain och hamnade på Starbucks då Anna och jag var i extremt behov av fika.

Sedan förstår ni, sedan började vårt äventyr till Marc by Marc Jacobs-butiken! Vi virrade runt ett bra tag och när vi trodde att vi kommit rätt hade vi hamnat på bara Marc Jacobs. Och det där Marc by innan var ju faktiskt väldigt viktigt. Men tillslut var vi framme och kunde glatt skutta ut ett tag senare med påsarna fyllda med lite smått och gott. Sedan tog jag lite spontant en sväng till Louvren, har ju inte varit där under den här vistelsen. Det var inte så roligt egentligen, jag har ju sett det mesta andra gånger jag varit här, men det kändes som ett måste att gå dit i alla fall. Nu kan jag bocka av ännu en sak på listan!


Yeah, we made it!






För övrigt är jag inget big fan av vår nya lärare och han verkar inte gilla mig heller. Tusan vad han hackat på mig idag, han beter sig som en jäkla hackspett. Antingen det eller så har han en repeatknapp inbyggd för det är bara Linn, Linn, Linn hela tiden och det är uppenbart att han försöker sätta dit mig på de saker jag inte kan eller förstår. Idag gick vi igenom några nya oregelbundna verb som han verkade tycka att vi skulle kunna helt utantill efter 30 sekunder. Eftersom jag tyvärr inte välsignats med superminne, mindes jag inte alla men han fortsatte liksom att kötta och när det gällde en annan svårare övning stod han nästan och skrek åt mig och tjatade om att han gav mig svaret och ändå kunde jag inte. Men herregud, det spelar ju ingen roll om jag får svaret i handen om jag ändå inte förstår varför svaret är som det är?! Börjar nästan tycka lite synd om honom för han skämde ut sig rejält när han blev sådär halvt galen. Imorgon är det nog jag som får ta ett snack med lilla galna Vincent och på fredag är det hans chefs tur...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0