Sol & Starbucks

Till att börja med måste jag gratta min kära pappa som fyller år idag! Känns konstigt att inte vara hemma och fira, men när mamma och pappa kommer hit nästa vecka ska jag sjunga och bjuda på något gott. Vad tror ni mamma har köpt i present åt honom? Biljetter till Moulin Rouge! Och i egenskap av deras dotter och personliga guide får jag självklart förlja med, det ska bli galet spännande med tanke på att filmen är en av mina absoluta favoriter.

Jag har haft en mycket bra dag, jag lunchade med Jana och därefter träffade jag Mikaela vid Sorbonne och vi gick till Starbucks. Visst är det roliga att prata engelska och försöka prata franska men ibland är det så skönt att bara få prata en massa svenska. Det pratades om allt från universitetsbeslutsångest till kärlekshistorier och sedan gick vi till Jardin du Luxembourg där vi mötte upp Mikaelas colocataire (verkar som att någon franska har fastnat i alla fall, jag menar såklart rumskamrat) Leo. Vi styrde stegen mot Marais och Musée Carnavalet och sedan skyndade jag mig hem för att hinna gratta födelsedagsbarnet(?) via Skype. Måste vara världens bästa uppfinning, typ. Hann prata med min darling Frida också, åh vad jag saknar henne!


Jag och Fridis i Paris 2008


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0