Château de Vincennes

Idag har vädret varit super och efter skolan blev det parkhäng. Jag och Dan promenerade genom jag vet inte hur många arrondissement och efter en och en halv timma nådde vi vårt mål. På vägen köpte vi lunch och blev överlyckliga när vi hittade en affär där allt kostade 1,50 euro så vi var ju tvugna att avbryta promenaden för lite shopping. Tillslut kom vi i alla fall fram till Buttes-Charmont, min favoritpark i stan, och träffade några av Dans vänner.

Därefter åkte jag vidare till Château de Vincennes. När jag åker metro har jag en tendens att alltid sitta och stirra på kartan över vad de olika stationerna heter och jag har alltid undrat vad sluthållplatsen med just namnet Château de Vincennes egentligen är för något, jag menar allt som heter något med slott måste ju vara något att se! Så jag hoppade på linje 1 och det ångrar jag verkligen inte att jag gjorde. Klockan hade hunnit bli ganska mycket så jag hann bara se en bråkdel, men Parc Floral och att stressa igenom fästningen hann jag med.




Buttes Charmon, ännu en gång.


Tidsfördriv i väntan på metron.




Slottet.


Hittade någon variant av vit Magnum...


...tror ni jag blev glad eller?! Det var min favoritglass i frysboxen ända tills elaka GB tog bort den. 




Blommor i massor - fast det var ju trots allt en blomsterträdgård...



Sedan blev jag medbjuden på middag men eftersom jag lyckades fördriva lite för mycket tid i parkerna blev det lite ont om tid, och dessutom kände jag mig så himla trött. Senare skulle gänget vidare till VIP Room där Bob Sinclar är gäst och det lockade i och för sig lite... men det kommer säkert fler chanser. Känner mig rätt nöjd med att dejta kudden snart faktiskt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0