Parisisk valborg

Jag har så mycket bilder och saker att berätta om att bloggen inte riktigt hinner med, men jag vill ju inte ägna den sista tiden här åt att sitta fastklistrad vid datorn heller! Det här är min sista lördag i Paris, nästa räknas inte riktigt då den kommer spenderas på flygbussen och flygplatsen. Jag känner mig lite som ett barn som räknar ner till sin födelsedag eller julafton och har gjort det den senaste veckan. Innan kändes det som att det var så lång tid kvar att man knappt kunde greppa att dagen då man skulle åka hem faktiskt skulle komma, så då var det liksom ingen idé att tänka på hur många dagar det var kvar. Nu går jag mest och är otålig känns det som. Missförstå mig inte, jag har det bra här men hemma är ju alltid hemma.

Igår var det valborg och kan man inte fira på hemmaplan med vännerna får man helt enkelt göra det bästa av saken, det vill säga fira i Paris med vännerna som man har här. Efter att jag och Josefin ätit baguettemiddag i Champs de Mars (parken precis vid Eiffeltornet) mötte vi efter en mysket krånglig metroresa upp Leo. Vi tog oss till Cité Universitaire och svenska studenthemmet, där vi lyssnade på den svenska kören (de sjöng studentsången, och vi blev nästan lite sentimentala), tittade på svensk majbrasa och åt svensk (svindyr) korv med bröd. Väldigt svenskt alltså. Värt att nämna är även att jag kommit ännu ett steg lägre i mitt hitta en öl jag gillar-projekt, Corona är den bästa hittills.

Idag ska vi spendera vår sista lördag på det roligaste och definitivt barnsligaste sättet - med en tripp till Disneyland!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0