När Linn åkte till London...

Nu kära vänner tänkte jag att vi skulle ta en titt på hur det såg ut när jag var i London tidigare i veckan. 

Tusan vilken härlig stad! Inga patetiska människor av det andra könet som störde (dvs tog på, mig ropade efter mig eller betedde sig som om jag vore prostituerad) på gatan utan alla var bara så himla trevliga och vänliga. Inom loppet av några timmar fick jag beröm för min klocka av en främling, för mitt nya halsband av en annan och dessutom träffade jag en väldigt rar busschaufför som lät vilsna mig hoppa på bussen trots att där inte ens var en hållplats, småpratade med mig och visade hur och var jag skulle byta buss. Sedan vinkade han glatt när han körde vidare, haha. Inte en chans att det skulle hända i Paris, här möts man mest av sura blickar och falska pardons. Men nu ska jag inte låta bitter, nu blir det bildregn istället.


Buckingham Palace (var bara en hårsmån från att skiva Beckingham Palace, hur pinsamt hade inte det varit?!)


I St James Park precis vid slottet bor tamigtusan en hel armé med ekorrar.


Min nya kompis, Piff!


London Eye. Men jag tyckte det var så dyrt att åka, så det fick räcka med att ta kort :)


Välbehövlig kaffefika!


Jag virrade bort mig litegrann i Notting Hill när jag inte hittade den blå dörren, men hittade i alla fall ett Starbucks att tröstäta på. Tack för övrigt till Julia som informerat mig om att den "blå" dörren numera är svart, nu kan jag äntligen börja acceptera att jag inte hittade den...



Turistigt värre...


Big Ben.


Åt naturligtvis Fish & Chips också. Det smakade... fisk och pommes helt enkelt, ingen höjdare men jag ville ju vara så brittisk som det bara gick.

To be continued...


Kommentarer
Postat av: Mamma

Var det en " English gentlemen " du mötte?

Vad säger man om fransoserna?



undrar mamma <3

2010-05-02 @ 23:23:57
Postat av: Linn

Ja, det var nog det mamma!

Om fransoserna säger man nog bara "påflugna idioter", men det finns självklart grövre ord att använda :)

2010-05-02 @ 23:29:27
URL: http://linnsofias.blogg.se/
Postat av: Mamma

Piff var ju såå sööt !!

Det blir ett " maratonlopp " att kolla

alla dina fina bilder när du kommer hem !!

2010-05-02 @ 23:29:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0