Dog lite och kom till bakelsehimlen



Jag har hunnit med en hel del denna stressiga dag, så stressigt har det varit att jag till och med fått spänningshuvudvärk. Efter skolan mötte jag upp Jana vid Rooseveltstationen på Champs-Élysées för en hejdåfika (jag åker ju hem och Jana åker på semster till Marocko imorgon) på Laduée. Ladurée som i de som gör världens godaste macarons det vill säga. Men de pyttesmå bakelserna lockade inte så mycket, jag menar till lunch måste det ju vara något mer mättande. Valet föll på en Saint-Honoré Rose Framboise. Jag dog lite och kom till bakelsehimlen ungefär, så gott var det!

Sedan promenderade jag de cirka 500 meterna hem, tittade lite på mina icke organiserade resväskor, vände dem ryggen och åkte till La Fayette och Printemps istället (alltså de superstora varuhusen). Det var dags för presentshopping! Jag hann tyvärr inte med Musée d'Orsay som jag hade tänkt mig men skitsamma, jag är trött på konstmuséum nu i vilket fall som helst. Sedan ännu en liten vända i butikerna på Champsan, sedan crepes noir här hemma till middag.

Det är något hokuspokus från Bretagne att göra grå crepes, fråga mig inte varför. Sedan har jag druckit te med Michéle och packat. Och packat, och packat. Jag är allt lite nervös att vågen på flygplatsen ska visa annorlunda än den vi har här, allt är nämligen väldigt noga vägt och medmycket små mariginaler. Men vad tusan, i värsta fall får jag väl kasta ett par skor eller något.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0