La dernière nuit

Det är min sista natt i Paris. Jag befinner mig i äventyrets sista kapitel och sätter snart punkt på sista sidan. Det känns lite lustigt att någon annan ska ta över "mitt" rum. Ett rum som jag har gråtit och skrattat i, ett rum som jag har hatat men som jag lärt mig att tycka om.

Jag har lärt mig många saker under min tid här. Jag har lärt mig hur man sover i en stenhård säng (man sover ovanpå alltihop för att det ska bli så mjukt som möjligt och har en filt som täcke), lite franska, vad jag egentligen tycker är viktigt här i livet och hur man förverkligar en dröm.

Framför allt har jag insett vad det är jag värdesätter högst. Tidigare har många av mina tankar och drömmar  handlat om resor - att åka hit och dit och se ditten och datten. Det har hamnat längre ner i prioriteringslistan nu. Känner mig lite som någon av de äventyrslystna tjurarna som förvandlats till Ferdinand och hellre vill sitta under korkeken och lukta på blommorna.

Det känns bra att ha gjort den här resan, det var viktigt för mig att få göra verklighet av något jag drömt om så länge och få stilla nyfikenheten, min rastlösa sida. Jag hade nog inte varit riktigt nöjd med mig själv om jag inte hade tagit chansen, även om det inte alla gånger blev precis som jag hade tänkt mig. Jag åkte hit med en önskan att få ett äventyr, men på vägen insåg jag att det behöver man inte åka tvärsöver Europa för att göra. För är inte hela livet ett enda stort äventyr egentligen? 

Så - hejdå Paris, kanske ses vi igen.
Hej Sverige, snart är jag tillbaka där jag hör hemma!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Vi är så glada att du förverkligat din dröm - men gräset är kanske inte alltid grönare hos grannen.VÄLKOMMEN hem älskade "unge"



Kram Mamma o Pappa

2010-05-08 @ 14:11:43
Postat av: Johanna

Åh vad fint du skriver! Ibland behöver man åka iväg för att få perspektiv på vad som är viktigt här i livet. Välkommen hem! Be it ever som humble, there is no place like home:) Kram kram!

2010-05-13 @ 22:02:20
URL: http://rosoraroroda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0