Långpromenad!

Solen tittade fram emellan molnen då och då, så jag gav mig som planerat ut för att leka turist. Såhär i efterhand kan jag även konstatera att jag måste vara den enda tjejen som går med löparskor på Champs-Elysées vid lunchtid en lördag. Men hallå, jag kan faktiskt inte rå för att jag får ont i fötterna av de andra skorna!

Tack vare mina älskade Asics traskade jag glatt gatan ner, svängde av mot Petit Palais, sedan bort till Jardin des Tuileries, vilket är som en lång trädgård som via Place de la Concorde leder till Louvren. Och så tillbaka till Champs-Elysée för att spana in utbudet i affärerna. Jag kom på nu i efterhand att de plagg som jag planerat att införskaffa alla går i vitt, rött och blått - marint värre! Funderar på att ta en sväng bort till shoppinggatan igen efter middagen, affärerna där har öppet till midnatt!


En Parisklassiker!


Petit Palais, här ska jag och Frida se YSL-utställningen när hon kommer hit.


The grass looks greener where you water it!


Mer turistigt än såhär blir det väl inte, bara de fotande japenerna som saknas!


Avslutade min lilla tripp med en pain au chocolate aux amandes, tyvärr inte lika god som jag mindes att den var...


Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja, nu är nackspärren borta som tur är :) ...Bor du i Paris nu? Oj vad spännande! Vad gör du där? :)

2010-03-21 @ 16:34:34
URL: http://aboutthings.blogg.se/
Postat av: Sandra

KARUSELLER:D så fina!

2010-03-21 @ 18:40:10
URL: http://textbok.blogg.se/
Postat av: Johanna

Det låter helt underbart. Du får uppdatera flitigt i bloggen så man får läsa om dina äventyr ;)

2010-03-21 @ 20:23:33
URL: http://aboutthings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0