Mys!

Vilken bra dag jag har haft! Jag hade faktiskt tänkt att jag skulle lägga mig tidigt, men vi hade inte ätit klart middagen förrän för en timma sedan. Vi hade en gäst över på middag, hon hette Claire och berättade att hon bott i Sverige ett år, närmare bestämt i Göteborg. Eftersom ingen brukar veta vad Norrköping är utan mest ser ut som frågetecken när jag svarar på deras fråga om var jag kommer ifrån, har jag helt enkelt börjat säga som amerikanerna; I'm from the east coast. Men tro det eller ej, Claire visste var Norrköping ligger! Dessutom har hon visst en vän som bor i Linköping. Värden känns så liten ibland.

Efter skolan idag gick jag, Gayle och Caroline och lunchade på en gata jag aldrig varit på tidigare, men som jag definitivt ska gå tillbaka till flera gånger om. Det var så mysigt och pittoreskt, utan en massa ljud från tutande bilar och allt det där. Ja, det kändes nästa som att vara i Nice igen! Vi åt på en trevlig restaurang, Club Sandwich blev det för min del.

Sedan fortsatte vi via Pont Neuf mot Conciergerie, ett gammalt fängelse där bland andra Marie Antoinette satt innan hon avrättades men som numera är museum. Har en massa bilder därifrån också, men de får nästan bli i ett separat inlägg någon annan dag. Sist men inte minst blev det frappuccino från Starbucks och lite plugg i solen i Jardin du Luxembourg. Ja, en fin onsdag!








Pont Neuf, Paris äldsta bro. Ja, det blåste lite!


Jag har skaffat mig ett par leopardsolbrillor!
Jag vet inte riktigt om de är så fina men roliga är de i alla fall :)


Kommentarer
Postat av: Sandra

jag gillar solisarna!!!! :D

2010-03-25 @ 21:05:03
URL: http://textbok.blogg.se/
Postat av: cary

haha jag brukar svara "south of stockholm"



2010-03-26 @ 00:09:49
URL: http://caryw.blogg.se/
Postat av: joline

vad bra du verkar ha det gumman. skönt att allt är bättre nu! MISS YOU!

2010-03-29 @ 06:36:39
URL: http://inajoline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0