Check, check, check!

Jag blir bara mer och mer nojig ju närmare avresedatumet jag kommer, imorse vaknade jag klockan 06 och kunde inte somna om förrän flera timmar senare för att jag låg och oroade mig. Det knäppaste är att det inte ens är viktiga eller speciellt verklighetstrogna saker jag oroar mig för utan tankarna går i stil med; "tänk om jag råkar sätta mig i en svarttaxi och blir kidnappad" och "tänk om familjen inte har mjölk hemma, då måste jag ju dricka svart kaffe". I alla fall sistnämnda finns det ju en sjukt simpel lösning till, helt enkelt att jag går och köper ett jäkla mjölkpaket! Så nu måste jag sluta tänka sådär, annars kommer jag ju bli galen.

Idag har jag hunnit med en hel del i alla fall! Träffade Sandra vid halv elva och gick en liten promenad i den härliga vårsolen. Hann med Myrorna, fika i Knäppingsborg och en sväng på stan. Jag fick en väska jag velat ha ett bra tag i avskedspresent, min peachpie är så söt! Mötte upp mamma, lunchade på Paus och flög omkring på stan för att köpa en massa saker som jag måste ha med mig när jag åker. Skönt att kunna bocka av några punkter på att göra-listan. Nu är det nog bara en skypemikrofon som ska fixas, sedan har jag tyvärr inga mer bortförklaringar till att shoppa! Dessutom har jag varit på banken och känt mig vuxen samt kastat en massa ekonomiska termer både hit och dit, sålt fonder, fixat spaxar och en massa sånt. Och så har jag gett mamma fullmakt så nu gäller det att inte bli osams med henne, då kanske hon tar alla mina pengar! Sist men inte minst har vi haft hejdå-fika hemma med min rara morfar, som om möjligt oroar sig ännu mer än vad jag gör.

Imorgon ska jag till Linköping med Frida, jag sitter bakom ratten så vi får väl se om Frida vågar åka med självmant eller om jag måste ge henne någon form av lugnande medel ;)

Kommentarer
Postat av: joline

ooh, spännande spännande spännande! tyvärr hinner jag inte komma och hälsa på dig .. eller, jo, kanske förresten haha. lycka till på roadtripen till lkpg!! :D

2010-03-10 @ 00:14:59
URL: http://inajoline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0