Weekend

Den här helgen har varit så himla bra och jag har strosat omkring i mina nya jeansshorts och linne utan att frysa det minsta! De senaste dagarna har inte direkt bestått av något extravagant utan mer av parkhäng, men jag tror att det är de här dagarna man kommer vara som mest nöjd över när man kommer hem, inte de dagarna då man har sprungit omkring på diverse turistställen.

Igår va det första jag gjorde att skynda till Monoprix och införskaffa en solkräm, efter att ha sett min röda nuna i spegeln kvällen insåg jag att det verkligen behövdes. Sedan promenerade jag och Josefin till Musée Rodin eftersom vi hört att det där finns en väldigt fin trädgård. Det visade sig vara alldeles rätt!

Sedan spenderades resten av dagen i Buttes Chaumont, efter att hungriga och desperata ha letat efter ett Boulanger i vad som kändes som en evighet. Det var tydligen inte bara vi som ville ha baguette till picnic i Paris denna dag. Tillslut kände vi oss nöjda i alla fall, slog oss ned  den smockfulla parken och bara njöt av solen.

Efter middagen möttes vi vid Pigalle igen, då vi bestämt oss för att det var en perfekt kväll att ta en öl på någon båt vid Seine. Det blev en rejäl promenad men på stället vi hamnade på var de så sjukt otrevliga. De hade varken Corona eller 1664 som de enligt menyn skulle ha så vi gick till ett betydligt trevligare ställe vid Notre Dame istället, och jag har kommit ännu en bit på vägen när det gäller mitt lära mig att dricka öl-projekt. Framåt tvåtiden var jag hemma igen med helt trasiga fötter, att gå i nya skor måste vara bland det jobbigaste som finns.

Idag hade svenska och norska kyrkorna volleybollturnering vid norska kyrkan som ligger ute i en förort som heter Vesinet och efter det grillade vi. Hur mysigt som helst och ett perfekt sätt att spendera en solig söndag på.

Jag har tagit så himla mycket bilder och det känns tråkigt att jag inte kan visa alla men det går bara inte, det tar alldeles för lång tid att sitta och ladda upp och ofta rinner det ut i sanden efter ett tag. Men jag tror nog tusan att det är dags för ett riktigt bildinlägg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0