När hjärtat kom till stan

I helgen har min älskling varit här och vi har haft det helt fantastiskt. Hotellet var suveränt (ovant att sova på något som inte känns som en sten dock) och jag har lagrat pussar och kramar så att jag borde klara mig ett litet tag. Vi hann med Triumfbågen, Place de la Concorde, Les Tuileries och området däromkring innan fredagens middag och på lördagen åkte vi ut till Versailles. Som grädde på mostet åkte vi upp till toppen av Eiffeltornet strax före midnatt och promenerade sedan hem längsmed Seine. Jag tog självklart en massa bilder (ja, det är ju faktiskt mig vi pratar om!), de dyker upp en annan dag så ni nyfikna får hålla tillgodo.



Lika underbart som det var när jag mötte honom vid busstationen i fredags, lika hemskt var det att säga hejdå. På fredagen var det glädjetårar, igår gick jag runt och grät som ett litet barn hela morgonen. Det kändes bara så fel att han skulle åka hem medan jag är kvar här, jag ville inget hellre än att gömma mig i hans resväska och smuggla mig in på flyget hem. Men jag försöker tänka positivt och det är ju trots allt den första dagen som känns värst, idag har det känts mycket bättre. Vi behöver bara vara borta från varandra i 26 dagar till, sen tänker jag hänga med honom tills jag blir gammal och grå! Och plötsligt känns knappt fyra veckor som en droppe i havet.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ni är såå söta!!

2010-04-13 @ 20:31:17
Postat av: Johanna

Åh vad mysigt och romantiskt det låter! Skulle gärna vilja vara i dina skor just nu och strosa omkring på Paris gator:)

2010-04-13 @ 21:20:33
URL: http://rosoraroroda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0