Att träna med en vän

Jag och Sofia verkar aldrig sluta förundras över hur mycket roligare det blir att göra sällskap med en kompis när det vankas träning (och eftersom träning i sig redan är kul blir ju kompisträning superdupermegakul!).

Speciellt på Friskis, där vi var idag, känns det roligt att ha någon att sällskapa med då man ska vara där en halvtimma innan passet börjar för att vara garanterad en plats och det blir ganska mycket dötid. 

Under själva passet inspireras man ju både av instruktören och de andra deltagarna, men jag tycker ändå att det ger mycket att ha någon som man kan peppa lite extra och som man själv får peppa, om det så "bara" är stora leenden eller uppmuntrande blinkningar som byts. Särksilt idag kände jag hur jag fick lite extra energi av att se Fia hoppa upp och ner, göra sit-ups och kuta för fulla muggar bara någon meter ifrån mig i sitt knallrosa linne :-)
Så tack, världens bästa träningskompis!




På tal om Linn- & Fiatid, tyckte vi att det passade fint med en liten utflykt förra helgen och begav oss till naturreservatet på Djurön. Vi spenderade ett par timmar i gassande solsken, åt jordgubbar & överblivet påskgodis
och konstaterade att våren, den sätter minsann guldkant på tillvaron. 

 



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0