Frukoststund har guld i mund



Frukosten är inte bara dagens första måltid, utan även den viktigaste. Förra veckan läste jag i någon tidning (och dagspressen måste man ju lita på!) att just frukosten är den måltid som vi helst inte ändrar på. Vi äter samma typ av mackor med samma sorts pålägg och dricker samma dryck till morgon ut och morgon in.

Men nu ska här bli andra bullar!

Och hur ändrar man på något enklast, om inte med en utmaning? I en vecka framåt ska jag minsann variera frukosten och äta sånt jag inte brukar äta till frukost. Hej då lingongrova och Bravojuice med massa läskiga tillsatser, hej till en mer näringsrik och färggrann frukostbricka!

Jag rivstartade utmaningen med havregrynsgröt med mjölk, kiwi och torkade tranbär, knäckebröd med parmaskinka och gurka, färskpressad apelsinjuice och grönt te. Och en extra kiwi som grädde på moset!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0