Mikaela&Helena Reklambyrå

Som en uppföljare till Cerverainlägget några decimeter ned här på bloggen, kände jag att jag bara var tvungen att hylla en viss kreativ duo litegrann. Mikaela & Helena. Förutom Cerveras kampanj ligger de bland annat bakom reklamer som bland andra Anthon Berg, Festis och Åhléns marknadsfört sig med.

Det finns så mycket tråkig reklam, reklam som man bara inte förstår sig på, så nu tänkte jag att det var dags att slå ett slag för bra reklam! Men nu ska jag inte tvinga er att läsa så mycket mer, nu tittar vi istället!


När Anthon Berg inte ville vara den typiska mormor-morfar-farmor-farfarschokladen längre:


När Festis introducerade Festis Kaktus/Lime:


"I am a festis!"



När ACO lanserade sitt eget kosmetikamärke:





När Com Hem-familjen blev hela svenska folkets favoritfamilj:



När Åhlens bestämde sig för att uppdatera sina dåvarande tråkiga beige-lila-prickiga klubbkort:




(blev förresten påprackad ett sånthär förra veckan, nu ligger det i min plånbok och ser fint ut).



Sparade den absolut bästa till sist (tragiskt att det ens ska behöva finnas sådanhär reklam för övrigt)

När killar inte förstår att nej faktiskt inte betyder något annat än just nej:





Kommentarer
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

åh den sista. så grym!

2010-11-16 @ 06:45:46
URL: http://emmasays.blogg.se/
Postat av: N

Hej!

Har Ni den här klänningen? såg den på bild i er/din tidigare blogg. Jag försöker få tag i klänningen, och ger gärna endel för den. Ta hand om er !, N.

Länk : http://linnandstuff.blogg.se/images/2007/indiska_1177934498_5165222.jpg

2010-11-26 @ 11:42:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0