Yves Saint Laurent

Idag var jag och Josefin på Petit Palais för att se den omtalade och otroligt populära utställningen om Yves Saint Laurent. Efter att ha köat i knappt två timmar kunde vi ytterligare två timmar senare, när vi sett alltihop, konstatera att det verkligen var värt det. Nu talar vi inte om några plagg upphängda på galgar och lite bilder uppsatta på måfå utan allt var så otroligt genomtänkt och proffsigt anordnat.

Det fanns allt från dokumentärer och intervjuer till en kopia av YSL:s ateljé, men min favorit var ändå rummet med galaklänningar där den ena var pampigare än den andra. Synd att människan designade 15 000 haute couture-plagg för jag hade velat se varenda ett! Utställningen är öppen till och med augusti så har ni vägarna förbi Paris tycker jag absolut att ni ska bege er dit!

 


Hur man fördriver tid i en evighetskö: fota exteriören.



...and we're in!

 
Dessvärre fick man inte fota utställningen men jag tog mig rätten att göra en liten fuling med mobilen.
3.2 megapixel gör dock inte dessa underbara kreationer någon som helst rättvisa...


Och detta har inte alls med utställningen att göra, men Lilla Palatset har en mysig liten trädgård där man kan fika,
 så om ni ändå är där tycker jag nog att ni ska göra det också :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0