Som studentveckan, i Paris!

Det är ganska intressant att fransmännen knappt kan ett ord engelska under dagtid, men på natten förvandlas de till engelskaexperter. I alla fall mina grannar som glatt (och högljutt) sjöng med i både Tonights gonna be a good night och Release me inpå småtimmarna inatt. Har de något slags språkelixir i spriten?! Kände mig självklart som en mycket stolt svensk när de röjde loss till Agnes, något mindre när de gjorde detsamma till Boten Anna...

Det roliga var att deras spellista lika gärna kunde ha varit hämtad från studentveckan 09. Ja, det kändes precis som studentveckan igen! Förutom det faktum att jag nu befinner mig på andra sidan Europa. Jag blev till och med så pepp (trots att jag egentligen var dödstrött) att jag bara var en hårsmån från att ta hissen ner en våning och joina dem. Jag hindrades egentligen bara av två saker; 1) jag är nog lite för blyg trots allt. 2) jag hade tvättat bort sminket och var inte riktigt representabel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0