Att packa för tre månader är en konst...

...som jag inte dirket är expert på. Fast i och för sig har jag ju aldrig packat för så lång tid tidigare, så det är väl inte så konstigt. Tillslut hittade jag faktiskt hemligheten som effektiviserar det hela - att inte ta det på för stort allvar. Så det slutade med att jag mest kastade ner kläder i resväskan på måfå. Jag menar, är det något i klädväg som jag saknar är ju Paris i alla fall den rätta staden att vara i!

Helst av allt ville jag bara fylla väskan med klänningar, efter att ha samlat på mig hur många fina som helst det senaste halvåret med motiveringen "den här kan jag ju ha i Paris!". Men för till och med mig fanns en gräns, inte ens i modets huvudstad är det okej att gå omkring i paljett- och festklänningar varenda dag. Dagens huvudbry blev huruvida mitt paljettprydda Paris Kate and I-linne är roligt att ha i Paris, eller om det bara känns sådär töntigt turistigt. Frida, min modeprinsessa, hjälp! En sak är i alla fall säkert - LOVE-skylten som jag fick av Sofia i julklapp har en säker plats i resväskan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0