Årets första glass i solen!

Igår var vädret så himla underbart att jag bara var tvungen att spendera den utomhus. Efter skolan tog jag en tripp till närmaste mataffär, som till min stora glädje kändes som en liten saluhall med riktigt fräscha grejer. Inte alls som Monoprix på Champs-Elysées, där bananerna jag hade tänkt köpa var helt spruckna i skalet i förrgår. Hur som så köpte jag i alla fall med mig en kycklingsallad och fortsatte till första bästa ställe som jag kunde äta min efterlängtade lunch på. Här blev det:


Ja, där på trappan alltså!




Blev dock störd av någon slags egyptenwannabe, jag tror att han försökte likna... Kleopatra?
Men hela imagen förstördes ju när han bad min granne om en cigarett och började röka, haha.


Därefter tog kamerabatteriet slut, jag fortsatte mot Place de la Madeleine och kikade runt lite där och men insåg sedan att när det är såhär fint väder måste man ju spendera lite tid i en park också, och självklart med en glass i handen! Så jag styrde stegen mot Les Tuileries, parken som leder till Louvren där jag köpte en Magnum. Den kostade nästan 35 kronor men å andra sidan var det ju faktiskt glasskris!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0