Home is where the heart is

Innan jag tog studenten sa jag att jag skulle ta ett pluggfritt år. Ett år då jag kunde resa, göra vad jag ville och inte behöva tänka på prov eller andra måsten. Tio månader senare sitter jag här och vad har jag gjort? Jo, pluggat i stort sett hela tiden sedan dess. Ha, så bra gick det med det sabbatsåret! Innan jag åkte hit till Paris hade jag inte i min vildaste fantasi kunnat tro att jag skulle spendera de kommadefyra åren i Östergötland. Jag var fast besluten att ta mitt pick och pack och bege mig till någon av jordens andra kontinenter (vilken visste jag inte dock, men äventyr skulle jag ut på!), för att sedan plugga i någon annan del av Sverige. Polis, marknadsföring, sjuksköterska, fastighetsmäklare - valmöjligheterna och städerna var många och velandet frekvent.  

När jag kom hit förändrades allt och på något konstigt sätt var det som att det mesta klarnade, himlen gick liksom från gråmolning till nästintill klarblå. Det känns så skönt att veta var och med vem jag kommer vara, det känns som att en sten fallit från hjärtat. Jag skickade in min högskoleansökan redan i mars men har den senaste tiden velat litegrann. Inte kring var jag ska plugga, utan snarare vilken utbildning jag ska söka. Men nu har jag klickat omkring på studera.nu för sista gången. Det fixar sig och det känns som att jag för första gången på länge har hittat någon slags sinnesro.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0